En liten update

Kanske skulle uppdatera lite

Var nere och mappade hos Maxxtuning i samband med Elmia i påskas (ett tag sen ja) och samma problem som med förra setupen, laddtrycksken efter 5000vpm så det sög rätt bra.

IMG_0084

IMG_0085

Dock höll det på att gå riktigt riktigt illa den här gången då laddtrycket kommer mycket snabbare med nya GTX agget och vi råkade få en pull på nästan 500hk på hjulen vid 6000rpm med orginalbotten.

IMG_0087

Jag passerade Micke som har Mortil på vägen hem och bad han göra ett par nya dekalar till bilen

IMG_0088
Eat-Work-Wrench (Äta-Jobba-Skruva)

Väl på väg hem så kom jag nästan hem…
Två mil hemmifrån så gav soppapumpen upp totalt och jag lyckades precis ta mig in på en skogsväg

IMG_0089

En liten tur med en släpkärra senare så var bilen hemma och putades in garaget och jag började slita ur soppapumpen.
Döm av min förvåning när jag öppnade pumpen
Aeromotive Stelth 340 tål inte E85 och hade totalt ätit upp kolen och statorn.

">IMG_0090IMG_0091

I med den gamle trogna Walbro 255 pumpen igen så gick bilen igen
Det närmade Stockholms största bilträff så var där tidigt som sjutton så jag fick riktigt bra plats och stod precis vid infarten med bilen

IMG_0092

Väl hemma från träffen så började jag höra ett missljud från främre delen av motorn som jag inte riktigt kunde placera så för att inte riskera att nått så var det lika bra att ställa undan bilen och börja plocka isär den.

IMG_0093
IMG_0094
IMG_0095

IMG_0096
IMG_0098
IMG_0097
IMG_0099

Här stannade allt av rätt länge då jag totalt tappade intresset ett tag och ja ni vet.
Men för ett tag sen så ryckte jag upp mig och köpte en motorlyft så jag kunde få ur motorn
Sagt och gjort! ut med maskinen och upp med den i stativet.

IMG_0100

">IMG_0104">IMG_0102IMG_0103

IMG_0105

Post navigation

Kommentera